Fridays For Future, Scientists For Future

Events / News

Global Day of Climate Action
FFF e ES Global Strike Lucca, 9 ottobre 2020 qui
Venerdì 25 settembre 2020: I prossimi mesi e anni saranno cruciali per … continua

Campagna RITORNO AL FUTURO
Le crisi che abbiamo davanti sono due. Ma la soluzione è una sola!: info qui

Online Seminars, April 2020
Future Booth: co-creating ecobalanced futures in times of crisis: here / qui

Sciopero digitale per il clima: aprile 2020

• FFF International QUI, FFF Italy QUI, Earth Strike QUI.
  • Mappa iniziative QUI;  ONU Climate Action Summit 2019 QUI
  • Iniziative a Pisa QUI
  • Adults, will you join our youth? Andare QUI
  • Discorso di Greta Thunberg (QUI): QUI; in Italia al Senato QUI; Evento a Londra: QUI;
  • Data l’indiscutibile importanza del problema, è mia intenzione dare sostegno a eventuali iniziative riferite a questo argomento che gli studenti siano interessati a intraprendere. matteo.villa@unipi.it

Scientists For Future.

• Gli scienziati supportano gli studenti e si uniscono allo sciopero globale del clima: QUI, QUI e QUI.
  • United Nations Environment Program – 26 November 2019
    Emissions Gap Report 2019: Web page HERE. Report HERE. Executive Summary HERE.
  • IPCC Special Report on the Ocean and Cryosphere in a Changing Climate: gli effetti sugli oceani e i ghiacci polari delle emissioni di gas serra passate e attuali indotte dall’uomo e dal riscaldamento globale: QUI.
  • Climate Change and Land: Un rapporto speciale dell’IPCC sui cambiamenti climatici, la desertificazione, il degrado del territorio, la gestione sostenibile del territorio, la sicurezza alimentare e i flussi di gas serra negli ecosistemi terrestri: QUI. Summary per i policy makers QUI.
  • VI Rapporto IPCC sui cambiamenti climatici: “Global Warming of 1.5 °C”. Un rapporto speciale sugli impatti del riscaldamento globale nel contesto del potenziamento della risposta globale alla minaccia del cambiamento climatico, dello sviluppo sostenibile e degli sforzi per eliminare la povertà. QUI.
  • Altri rapporti/documenti QUI.
  • No fly climate sci: “Earth scientists, academics, and members of the public who either don’t fly or who fly less“: “In an era of obvious climate change, we believe that it’s important to align our daily life choices with that reality. Actions speak louder than words”. Vedere QUI.

Digital climate strike: April 2020

• FFF International HERE, FFF Italy HERE, Earth Strike HERE;
  • Map initiatives HERE;  ONU Climate Action Summit 2019 HERE
  • Initiatives in Pisa HERE
  • Adults, will you join our youth? Go HERE
  • Speech by Greta Thunberg: HERE; at the EU Parliament HERE; Event in London HERE;
  • Given the indisputable importance of the problem, it is my intention to give my support to possible initiatives related to this topic that students are interested in undertaking. matteo.villa@unipi.it

Scientists For Future.

• Scientists support students and join global climate strike: HERE, HERE and HERE.
  • United Nations Environment Program – 26 November 2019
    Emissions Gap Report 2019: Web page HERE. Report HERE. Executive Summary HERE.
  • IPCC Special Report on the Ocean and Cryosphere in a Changing Climate: responses on the ocean and cryosphere to past and current human-induced greenhouse gas emissions and ongoing global warming: HERE.
  • Climate Change and Land: An IPCC special report on climate change, desertification, land degradation, sustainable land management, food security, and greenhouse gas fluxes in terrestrial ecosystems: HERE. Summary for policy makers HERE.
  • VI IPCC Report on Climate Change: “Global Warming of 1.5 °C”. A special report on the impacts of global warming in the context of strengthening the global response to the threat of climate change, sustainable development, and efforts to eradicate poverty. HERE.
  • Other reports/documents HERE.
  • No fly climate sci: “Earth scientists, academics, and members of the public who either don’t fly or who fly less“: “In an era of obvious climate change, we believe that it’s important to align our daily life choices with that reality. Actions speak louder than words”. Website HERE.